Upplevelser på kvällspromenaden

Inga tiggande påskkärringar eller godishysteri syns. I stället såg jag den närmaste kyrkans procession med en jättestaty med Jesus, tre lärjungar och en ängel åkandes på en upplyst vagn. Folk klädda i sina sidenmantlar men idag med vita sidenhattar som är en exakt kopia av en viss klan som också har vita spetsiga hattar. Ödesmättad trummusik och ibland blåsarna som spelar en strof av en känd psalm som jag inte kommer på vilken.
Samtidigt pågår fotbollsmatchen mellan Barcelona och Arsenal vilket gör att trummusiken blandas med jättevrål från de fullsatta barerna. Extra ljud ger turisttåget som plingar och detta väldigt låtande Tivoli.

Och inte vet jag vilken kvast jag ska åka och åt vilket håll Blåkulla ligger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0