Storm och polititik

Idag blåser det förfärligt. När man bor på nionde våningen känner och hör man vinden. Den viner. När jag är ute kan jag luta mig bakåt mot vinden i medvind och tvärtom i motvind. Det regnar i alla fall inte längre.
På teve har jag sett två av mina favoritstatsministrar, Zapatero och Norges Stoltenberg prata om något de gör tillsammans i EUs namn. Norge är ju inte med! Önskar att jag förstod vad de sa. Stoltenberg talar engelska men den där eviga simultantolken går in efter två ord.
Har försökt också titta på partiledardebatten på playtv. Tekniken var inte på min sida så det blev Annika Lantz på radions P1 i stället. Politik det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0