Havet



Frukost på balkongen idag också. Bergen ser fantastiska ut i dimman. På min morgonpromenad lämnade jag den vanliga stenlagda vägen och tog mig till vattenbrynet. Massor med snäckor och småstenar. Det krasade under fötterna. Vattnet var så klart och jag mindes exakt hur det var i oktober att bada i det snälla havet. Just havet kommer jag att sakna. Kanske dags att bosätta sig nära ett sådant i Sverige också så som två av våra flickor har gjort.
När jag flyttade till Norrköping såg jag på kartan att staden låg vid havet. Fel, det är inte havet utan Bråviken som just är en vik. Ingen horisont där.
Nu säger väderprognosen att det ska regna i tre dagar. Normalt tycker jag om regn men här har det blivit min fiende pga att gatorna blir så hala då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0