Diverse

Jag kom på att jag inte hört någon svenska, ännu mindre talat någon sedan augusti om man bortser från B och familjen som varit på besök.
Schablonbilden på nordiska övervintrare är kanske fortfarande folk som bor på sina kolonier och spelar golf och dricker drinkar. De finns tex i Alicante och i Torrevieja och på solkusten.
Vi valde medvetet en ort där det inte finns nordbor, knappt några andra utlänningar heller. Ett av mina syften för vistelsen var ju att uppleva spanjorernas liv under vintertid. Vissa saker har klarnat bla att skillnaden mellan sommar-och vinterliv är minimal.
Så småningom försöker jag sammanfatta mina erfarenheter och iakttagelser.

För övrigt har Zapateros regering kommit med ett förslag för reparation av den ekonomiska situationen i landet. Arbetslösheten är 19 procent! Regeringen föreslår bland annat  höjd pensionsålder till 67.
Söndagens väder har varit mycket vackert. Folk har kommit hit för att promenera på stranden och äta sin söndagsmiddag här i Cullera.
Ungefär nu halv sju på kvällen börjar solen gå ner.

PS Ni missar väl inte de svenska partiledardebatterna. Det är ju valår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0