Är spanjorerna immuna mot tinnitus?



Jag undrar om spanjorerna är immuna mot tinnitus. Allting låter. Igår tex var vi på en bar där det var fyra andra gäster plus ett barn som den kvinnliga personalen vaktade. Teven hade den högsta volumen och det hade också kvinnan som jobbade. Hon talade med en röst som lät som i en megafon. Dessutom berättade hon något för de andra gästerna där hon använde utöver rösten hela kroppen. Att sitta där var som att gå på en teater.
I affärerna behöver man öronproppar känner jag när man talar om dagens extrapriser eller kallar någon till kassan.
Tom djuren talar högt. I vårt hus bor en hund, Nancy. Hon är som vilken spansk kvinna som helst. Hon skäller högt och gällt varje gång hon är i trapphuset. Katterna försöker överrösta trafiken.
Med tanke på hur tyst och långsamt jag talar försvinner jag fullkomligt i detta land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0