2010

Och så var det ett nytt år. Vindruvorna klarade jag inte av. Blev så faschinerad av att se vindruvor försvinna i tevebilden. Annars har förkylningen präglat detta årsskifte.
Igen bor vi i EUs ordförandeland. Hejdå Fredrik. Din tid i rampljuset, eller vad var det du själv sa, är över. Här har den inte ens börjat. Så lite Reinfeldt och Sverige har det varit i massmedia. Nu är det Zapateros tur. Han i sin tur är på varje tevekanal ständigt och pratar som en mjuk snäll nallebjörn. Jag förstår ju inte vad han säger men han säger det så behagligt och han är i alla fall på rätt sida. Hans regering är förresten EUs mest jämställda.
Året började med internetproblem och storm men sol. Min förkylning börjar ge med sig. Hurra!
Dags för invigning av min nya almanacka, en spansk sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0