Vårtecken och språk



Fler och fler vårtecken kommer fram. Det lustiga är att hösten och vintern liksom smög sig på tyst och omärkligt. Inte alls lik spanjorerna. Det är först nu jag upptäcker att gräset inte alltid varit grönt och blommorna blommat. Gräset nästan skriker grönt och nya blommor slår ut.

Förresten har ni tänkt på detta konstiga språkbruk i Facebook när man plötsligt får veta att K är min vän. Jag som trodde att vänskapen var fyrtio år gammal. Dessutom får man veta att A har angett B som sitt barn. I bästa fall har B angett A som sin pappa och ingen annan.

I mitt huvud är det en kakafoni av ord på olika språk nuförtiden, svenska, finska, spanska, engelska mfl. Vistelseorten och facebook är nog orsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0