Språkproblem eller slarv

Jag köpte en hårspray, en sorts balsamspray. Läste lite snabbt i affären och såg orden lockar och volym, precis vad jag vill ha. Såg framför mig hur jag svänger mitt lockiga volumiösa hår. Hemma såg jag att jag hade missat ett väsentligt ord: reducerar. Alltså en spray för det spanska håret, en spray som reducerar lockar och volym.
Om jag använder detta medel kommer jag att se ut som min släthåriga vän Theodor i Halmstad. Alltså inget fel på din släta päls Theo. Passar dig perfekt men troligen inte mig.

Kommentarer
Postat av: fridan

hej mamma, vilken miss du gjorde med balsamsprayen. blev ju så fel det kunde bli... att ett litet ord kan göra sån skillnad!!



åh vad gott, har du provat dom? de är hur goda som helst!!

2010-02-19 @ 22:28:58
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: San Pedro

Söta Anneli, du har ett helt hav av volymhöjande spray utanför dörren: köp en blomsprayflaska, fyll den med havsvatten och några centiliter Nenuco, en underbar barnparfym. Skit i att tvätta håret mer än en gång i veckan, max, men spruta rikligt ur flaskan så får du se..VOLYM! Va kul att jag äntligen kommer in på din blogg!

2010-02-20 @ 20:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0