Skor och service



Precis innan vi åkte hit i augusti var jag på Fotexperten i Växjö och köpte ett par Saukonyjoggingskor på rea. Dem har jag haft varenda dag sen vi kom hit. Egentligen har jag använt bara de skorna. Väldigt sällan klär jag upp mig och har stövlar eller annat på fötterna. Joggingskor och mjukisbyxor har varit min klädsel i snart ett halvår.
Nu har skorna liksom tappat sin dämpning och därför var vi idag i en outletsportaffär i Sueca. De säljer ut höstens och vinterns modeller till låga priser. Vårnyheterna kommer ju nu. En ovanlig affär på alla sätt. Personalen talade engelska, var kunniga och mycket trevliga. Just trevlig personal i affärerna är det ont om i Spanien. Visserligen inte så illa som i Frankrike där man känner att man måste be om ursäkt när man kommer och stör kassörskan mitt i hennes tidningsläsning. Alltså detta är förstås en grov generalisering men bygger på egna erfarenheter.
I vilket fall köpte jag ett par nya ( ganska fula ) märkesskor som räcker väl resten av tiden här.
Mössan på bilden köpte jag inte idag utan någon gång i november i Carrefour. Mössan är mitt skydd mot kalla vindar. Några vindar är det inte idag. Solen skiner och himlen är blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0