Februarilördag

Solen har skinit hela dagen igen. Kvällarna börjar bli ljusare. Lördagskvällen lockar mycket folk ut på stan. Affärerna har öppet och Fallaståget vandrar med sin musik och smällare och fyrverkerier.

Jag för min del har lyssnat på några melodifestivalbidrag. Tror inte att jag orkar se programmet på playteve. Räcker nog att läsa Aftonbladet. Annika Lantz twitter följer jag förstås. Hon twittrar ju direkt för textteve.

Igår diskuterades invandringsfrågor på tv med samma fyrkantiga argument som i Sverige. Plötsligt satt Mauricio Rojas där och fyllde ut hela skärmen och talade allvarligt om det som han talat om i åratal i Sverige när han vandrat från parti till parti.
Jag har suttit så länge på balkongen i solen och läst idag att mina kinder hettar som efter en dag på sommarstranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0