Livet efter påsk



Så var påskhelgen över. Jesus och Maria har körts åt varsitt håll tillbaka till sina kyrkor. Folk har hängt undan sina mantlar och slöjor. Majoriteten av de flera tusen människor som firat påsk här i Cullera har åkt hem. Några barer har stängt men fortfarande sitter det folk ute och äter. Nöjesfältet är kvar och i full gång. Skolorna har lov vad jag förstår.
Nu blir det en lugn vanlig vecka häremellan innan den stora stadsfesten bryter ut. Det den sista festligheten vi kommer att delta den här gången. Hemresan närmar sig och är redan planerad men mycket ska vi hinna innan vi lämnar Cullera. Imorgon lämnar vi bilen på Maszda i Gandia och tar tåget tillbaka. när vi på fredag hämtar bilen ska alla de skavsåren efter trånga parkeringar mm inte synas längre. Den typen av reparationer är mycket billiga här. Nästa vecka anländer Louise lagom till festen. Kanske hinner vattnet bli tillräckligt varmt för ett bad före resan norrut.
Dessutom har vi Serrats konsert ( den som blev inställd ) att se framemot.

Kommentarer
Postat av: Miss Lernia dvs Helene

Hej Annelie!

Idag lunchade jag med Catrin som var i min storstad. Nyfiken som jag är så frågar jag ju vad som är på g på Lernia. Hon nämnde att Louise ska hälsa på dig. Jag trodde du åkt hem så nu får jag läsa in mig på din blogg igen! Livet rullar på, största förändringen är att vi har blivit med hund. Bella är nu 1 år ung och tonåring. Försmak på vad som komma ska med barnen...

Ha det så skönt och hälsa Louise!/Helene

2010-04-07 @ 18:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0