En vanlig vecka



Nu går tiden alldeles för fort. En lugn vanlig vecka börjar ta slut. Starten för festveckan är ikväll då
nöjesfältet/tivolit har 1 euros inträde till alla attraktioner. Massvis med folk från pyttesmå barn med föräldrar till stora ungdomar och vuxna. Fortfarande just nu kan man höra musiken och människorna.
Det lugna finns också bland annat vid den fina floden som flyter genom staden in i havet.
Vi satt ett par timmar på stranden och läste. Varmt var det inte trots solen. Jag förstår inte hur de envisa turisterna står ut att ligga på stranden i baddräkter. Jag behöll i alla fall jackan på.
Jag gjorde ändå ett besök i havet för att fylla på mitt volymsprayförråd. Inte lockade vattentemperaturen mig att bada. Skollediga ungdomar var de enda simmande som jag såg.
I morgon kan bilen hämtas i Gandia och på kvällen kan vi se typiska Culleradanser på ett torg. Visserligen kommer detta evenemang krocka med en viktig fotbollsmatch men några kanske hinner titta på dansarna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0