Böcker



Ett av målen för vistelsen här var att hinna läsa. Här kommer nu listan på  böcker ungefär i den ordning de blivit lästa. Vissa blev lästa för andra gången. Nu är både tiden och böckerna nästan slut.

Maria Ernestam:  Alltid hos dig

Eva Franchell: Väninnan

Bodil Malmsten: Priset på vatten i Finistere

Ray kluun:  Änklingen

Agneta Plejel:  Drottningens chirurg

Bengt Olsson:  Hennes mjukaste röst

Kazuo Ishiguro:  Kostnär i den flytande världen

Hanne Vibeke Holst:  Drottningoffret

Bengt Olsson:  Syster

Bodil Malmsten: För att lämna röstmeddelande tryck stjärna

Bodil Malmsten:  Kom och hälsa på mig om tusen år

Anne B Ragde: Berlinerpopplarna

Märta Tikkanen:  Två

Roberto Saviano: Gomorra

Herbjörg Wassmo: Flykten från Frank

Joyce Carol Oates: Dödgrävarens dotter

Kazuo Ishiguro: Den otröstade

Carsten Jensen: Vi, de drunknade

Bodil Malmsten: Sista boken från Finistere

Bodil Malmsten: Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån

PC Jersild:  En lysande marknad

Karin Bjärvall: Under tiden

Ingrid Carlberg:  Pillret

Lars Saabye Christensen: Halvbrodern

Barack Obama:  Min far hade en dröm

Siri Hustvedt: Vad jag älskade

Kommentarer
Postat av: Tarja

Mycket intressant lista, en vacker dag ska jag försöka göra som ni, längtar efter lästid i lugn och ro!

2010-04-23 @ 08:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0