Vädret och pensionärer

Hösten har nog kommit hit också, åtminstone regnet. Igår kväll regnade på ett sådant där spanskt vis, helt kopiöst. Bilarna kom knappt fram, allting svämmade över. Det regnar igen nu idag på kvällen.
Dagen var fin. Vi låg på stranden och badade i vågorna, i alla fall B. Jag kämpade mest med att stå upprätt när de största vågorna kom.
Hela stranden var invaderat av pensionärer. De gick fram och tillbaka vid vattenbrynet. Det såg ut som ett lämmeltåg. Jag har förstås aldrig sett några lämlar eller vad de nu heter i plural. Jag hade mycket svårt att identifiera mig med dessa pensionärer. Är jag en pensionär? jag vill inte! Jag kände mig mer hemma i närheten av några enstaka ungdomar som antingen var arbetslösa eller rika på semester eller studenter som skolkade.

Ikväll försöker vi klämma in oss på något kafe och se fotbollsmatchen Inter-Barcelona. Måtte nu Zlatan eller Ibra som han heter utanför Sverige inte skämma ut oss enda svenskar i denna stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0