Här just nu



Vädret har återgått till sin somriga art. Bilden är från balkongen för en stund sedan. Folk har börjat installera sig på stranden. Här finns alltså bara spanjorer och några fransmän. Någon enstaka gång kan man höra engelska eller tyska. Staden som vi bor i heter Cullera, betoning på näst sista stavelsen och dubbel l uttalas ju som j.
B är ute och springer till grannstadel. Han vet inte hur man springer kortare sträckor. Jag har gjort min morgonpromenad och försöker nu envist lyssna på min spankkurs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter skönt, ert liv. Anneli, du blir aldrig pensionär som de spanska.... Du och jag kommer att vara evigt unga!!!Jag är mycket imponerad av din konveration med den spanska damen! Hälsa B



Kram ke

2009-09-17 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0