Vilken årstid är det?

På min morgonpromenad ser jag folk klädda på olika sätt allt från hela träningsoveraller, fleecetröjör till små korta byxor och linnen. Det verkar som spanjorerna har bytt till höstgarderoben. Men det är ju närmare trettio grader och sol! Jag sliter ut mina sommarkläder som inte kommit till användning på många år. Jag längtar lite efter att få ta på mig jeansen och inte känna att jag smälter i dem.
Här förbereder man sig till helgens festligheter. På fredag ska man fira något helgon och/eller det är Valenciaområdets dag och på måndag är det nationaldagen. Affärerna kommer att vara stängda flera dagar i streck. Hur man firar vet jag inte än utom att man ska äta sliskiga marsipankakor. Något för Anna och Micke kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0