Svenska och andra språk

Jag har inte talat svenska med någon annan än B på över två månader om man bortser från ett par telefonsamtal med Frida. Jag vet inte om det är därför jag börjat tänka mycket på engelska vilket är fullkomligt idiotiskt eftersom ingen här talar det språket, inte ens tvreklamen.
Jag kan också använda en massa tid till att försöka avgöra om något ord är spanska eller italienska som båda är språk som jag i princip inte kan. Som jag tidigare sagt har jag ingen chans att skilja på spanska och valenciana.
Därför blev jag glad igår kväll när jag i trappan mötte en ung fransyska vars hund jag höll i när hon hämtade sin cykel. Alltså franska kan jag inte heller mer än italienska men jag visste i alla fall vilket språk det var och vad god kväll och tack heter. Så det sa jag många gånger.

Byggarbetarna har väckt oss igen tidigt. Idag går flykten nog till stranden. Solen skiner och just nu är det 26 grader ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0