Mygg

Det är en mygginvasion i Valenciatrakten och söderut. TV rapporterar om "moscitos" och här hemma träffar vi dem också eller inte jag men B vars nya roll är myggjägare. Han använder olika vapen som spray, något man har i eluttaget men mest ord.
Myggorna har aldrig varit intresserade av mig. Jag är lite kluven. Ska jag bara vara glad för att bli ratad av dessa insekter eller ska jag känna mig utstött.
Jag är inte van att det finns mygg i Spanien. Det normala har varit ödlor på husväggarna, lysmaskar i marken, irriterande flugor. Jag undrar nu om också myggorna har börjat åka till soliga länder. Jag tycker bestämt att de surrar på svenska.
PS Sol och 26 grader just nu.

Kommentarer
Postat av: frida

du ska vara glad som slipper myggen! här i sverige har dom ju i och för sig gått i ide vid det här laget. eller vad dom nu gör. dör dom? idag har jag haft marknadsföringsprov. det gick inte så bra, men jag hoppas jag kan knåpa ihop till ett godkänt. på fredag har vi stoooort prov i logistik. jag är så nervös! kramar!

2009-10-14 @ 12:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0