Jag talar spanska

i mitt huvud när jag är på mina ensamma promenader. Det går jättebra. jag förstår nästan allt jag hör. Jag blir upprörd när frukthandlaren som pratar med en kund säger "sueco malo" precis när jag passerar.
Sen möter jag grannen eller är det grannens dotter syster eller .. ( jag har inte listat ut familjesammansättningen trots att det är väldigt lyhört) med en söt glad hund. Då tycker jag att jag ska säga något annat än hola buenos dias.
Men då uppstår problemen direkt. Kan jag fråga hunden vad den heter? Jag kan liksom verbet i andra person. Är hunden en han eller hon? Den är så liten att jag inte kan se underdelen. Jag kan förstås lyfta upp den och vända upp och ner. Men hur var det nu man säger heter i tredje person? Sen skulle jag också vilja säga att den lilla hunden är mjuk i pälsen. Är det samma mjuk som i tandborsten jag köpte i går? Jag kan ju inte säga att hunden inte är medium.
Så jag väljer att tala svenska till hunden. Den förstår! Jag undrar om jag ska övergå att tala med djuren.
Om vädret idag: se igår

Kommentarer
Postat av: Lena

Hahaha...sitter här hemma och föreställer mig dig lyfta upp hunden :) Fortsätt prata med djuren, du kan ju ha en blogg speciellt för det: "Mamman som talar med hundar" :) Kram kram

2009-10-05 @ 20:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0