Jag har sett en sfi-lärare

är jag säker på. I huset mittemot längst ner finns som jag tidigare sagt något som heter Flyktinghjälpen. Vi har fortfarande inte tagit reda på vad de gör även om man kan väl räkna med att de som jobbar där talar engelska.
Dit går varje dag västafrikaner med mappar under armarna.
Igår såg jag från min observationsplats på balkongen i nionde våningen en kvinna mellan 30 och 40 klädd i jeans komma ut från detta kontor. Hon var troligen på väg till lunch eller något annat eftersom hon tittade ideligen på klockan. Men hon kom inte iväg utan blev stoppad av afrikaner som tog fram väl vikta papper ur bakfickan eller ur mapparna och de ville tala just med henne och inte med någon annan på kontoret även om hon försökte hänvisa dem dit. Och hon tittade i pappren och förklarade och förklarade och ritade fyrkanter upp i luften, ni vet dem som kan betyda hus, blankett, suddgummi, gata, dörr osv.
Dessutom såg jag när hon så småningom kom iväg och tillsammans med en arbetskamrat  precis runt hörnet fick ett hysteriskt skrattanfall. Alla symtom stämmer på en sfi-lärare.
Fotnot: sfi = spanska för invandrare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0