Hästar

Lite rättelser och tillägg till förra inlägget. Jag menar förstås att det var hundratusentals människor i Madrid. Demonstranterna själva räknade till miljoner och polisen till några hundra tusen.
Dessutom är det inte bara Italien som har en enväldig härskare utan också Frankrike där Sarcozy ( nu kommer jag inte ihåg hur man stavar namnet) har en alldeles egen lag som gäller bara honom.

Men nu till hästar. Hela dagen har det varit en massa hästar i stan ( något för Frida och andra hästmänniskor), hästar och vagnar av alla det slag, ryttare och ännu fler ryttare.  Inte en ridhjälm i sikte. De har ridit/åkt i en kortege förbi vårt hus. Vi som bor här hängde på våra balkonger som på den bästa läktaren. Jag frågade min granne med min perfekta spanska: Vad är? och fick ett långt svar på något av språken som jag tyvärr inte förstod alls utan log bara och sa: Si.
Det händer många saker här som jag inte vet om de sker varje år eller bara just nu och ännu mindre varför. Hästdagen kanske klarnar nästa lördag när man ser programmet Cullera hela veckan på tv. Om hästar står det i alla fall inget om i kulturkalendern som jag "läser" noga.

Kommentarer
Postat av: frida

tog du kort mamma? jag hade velat se hästparaden!

2009-10-18 @ 20:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0