Böcker

Bland tio i topp i Spanien finns tre svenska författare. På första plats ligger Stieg Larssons Män som hatar kvinnor och sedan de andra två böckerna. På fjärde plats är det också Larsson, Åsa Larsson och någonstans i listan Camilla Läckberg. Alltså enbart deckare och sådana deckare som jag inte läser. Båda Larssons är ok men Läckberg klarar jag inte av att läsa. Det är för många sidor som en uppsats från åttan.
Här i Spanien har jag läst Bodil Malmsten bland annat hennes böcker från Finistere, Oates böcker och Agneta Plejel samt Ewa Franchell, hon som var med när Anna Lindh mördades. Ni ser, bara kvinnor. Jag påbörjade Carsten Jensens Vi, de drunknade men gav upp. Kerstin, jag orkar inte läsa den, i alla fall inte just nu. Nu står Obamas bok i tur. Dessutom har vi fått ett antal tidskrifter från Sverige, Vi-tidningen, Ordfront, Medicinsk vetenskap mm. Sedan är det dags för något spanskt också. Det får bli en enkel damtidning först.
För övrigt är det jättevarmt och soligt idag så det blir stranden och havet och en bok. Första oktober är det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0