Apelsintjuven som aldrig stal en enda apelsin

är min kommande boktitel, I snart två månders tid har jag planerat att ta en apelsin från ett träd på någon apelsinodling. Det har inte hänt än. För det första är det omöjligt att stanna på vägarna. Alltid är det bilar efter och mellan vägen och apelsinträden är det djupa diken som vallgravar. Dessutom är jag säker på att det kommer att hända något precis när jag har min hand på någon apelsin, en vakthund, en arg apelsinbonde, ett larm osv.
Det är svårt att vara ordentlig och feg ibland. Under flera somrar i Costa Brava lyckades jag inte knycka en ynka solros från jätteodlingarna där, fast jag tänkte göra det och gjorde detaljerade planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0