Vale

Mitt och inte bara mitt favoritord på spanska är vale som betyder ungefär ok och kan användas i tid och i otid.
Till exempel när den trevliga byggkillen som igår var och målade sina murningar säger något som man absolut inte kan förstå alls eftersom han talar valenciana som en värsta sortens smålänning talar sin dialekt, kan man bara le och säga vale. Det funkar oftast.
Igår märkte jag också hur påverkad jag har blivit av spanskan som jag inte kan tala när vi under en promenad vid floden såg en fiskebåt och jag utbrast till Titta, en fiskebåt stor.

Dagens väder är som vanligt med den skillnaden att vinden är kyligare. En liten tunn kofta var bra att ha nu på morgonpromenaden.

Kommentarer
Postat av: frida

haha mamma du är för söt!! hur går det annars med spanskan när ni ska handla o sådär?

2009-11-03 @ 22:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0