Nu har vi bestämt oss



Under veckans första dagar har vi tittat på fem lägenheter att hyra. Det är fem gånger fler än vi tittat på sedan vi köpte huset i Småland i början av 90-talet. Till vår hjälp har vi haft en mäklare, en ung kvinna som talar engelska, från detta vackra kontor i bilden. Vi har bland annat sett en jättelägenhet med stora tunga möbler i gamla staden. På något sätt påminde den om den stora lägenhet som vi hade på Östra Promenaden i Norrköping. Men eftersom vi väljer nu ett boende utifrån vår billiga internetkoppling måste vi bo så att de aktuella masterna når oss. Så vi har valt en modern och förhoppningsvis bekväm lägenhet en bit från oss. Fortfarande nionde våningen men med utsikt mot havet, bergen och parken och på vår fula parkeringsplats. Huset har en pool vars vatten värms upp av solen. Jag undrar vilka som kommer att bada i den i december. Om allt går så som vi hoppas kommer vi att bo i detta hus med namnet Picasso till slutet av april. I början av maj återvänder vi till Sverige.

Imorse var det bara 16 grader på balkongen. Solen skiner och det blåser. Jag tog min morgonpromenad via marknaden. Man skulle kunna tro att spanjorerna här rustar för en svensk vinter. Jag har aldrig sett så många fleecepyjamasar och ylletröjor och tjocka täcken som på Culleras torsdagsmarknad i november.
Än dricks förmiddagskaffet på uteserveringar.

Kommentarer
Postat av: frida

skönt att ni hittat ett bättre boende!! och hoppas då ni får bo där så länge ni vill, även om jag saknar er något otroligt här hemma!! nu ska jag snart gå och lägga mig. imorgon ska jag åka lastbil igen. jag har lite svårt att stiga ur lastbilen, men kanske jag får in den rätta knycken imorgon. kramar från mig o jim o laban såklart.

2009-11-05 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0