Madrid

Äntligen har jag tillgång till en internetanslutning under detta dygn och på detta hotell åtminstone. Det är 40 grader varmt ute. Så här långt har vi alltså kommit på vår resa som gått ovanligt smidigt ända hit. Vi har nu passerat fem länder med olika kulturer men ändå så lika. I Danmark var vi knappt utanför bilen. Det var mest broar att åka över denna gång. I Tyskland i Bad Bramstedt bodde vi utanför stan på något gammalt hotell som också var en dansrestaurang. Jag tror att området var en gammal kurort. Det låg bla ett psykosomatiskt sjukhus i närheten. Tyskland har en lite annan uppdelning på vården. Just psykosomatik finns som forskningsämne på universitet.
I Holland körde vi fel ett antal gånger så hela den resdagen blev något rörig men kom fram till vårt hotell vid flygplatsen i Bryssel, ganska sent visserligen. Ett myller av hotell och folk från hela världen hela natten och morgonen.
Resten av resan har varit lugn med stopp på rastplatser av olika slag, ett bekant inslag från många tidigare resor och därigenom såklart med många goda minnen av resorna då vi var många, allt från fem med tre ganska små barn i bilen till tio personer i flera bilar.
Le Mans i Frankrike verkar vara en trevlig stad, Någon racerbana såg jag inte. Till hotellet kom vi samtidigt med en hel buss tyskar. Jag kände behov av att lära mig att säga "jag är inte tysk" på franska. Jag träffade en nunna som frågade efter vägen någonstans, Jag visste inte om jag skulle niga eller nicka eller vad. Franska kan jag ju inte. Hon hade kanske rymt från klostret.
Två dagar levde vi på jetsetorten Biarritz. Om det kommer en senare rapport.

Kommentarer
Postat av: Luise

Hahahaahahahahah- jag blir full i skratt när jag ser dig velande över om du skall niga tack eller uga eller vad till den där nunnan ! Hahahaah / Kram

2009-08-30 @ 16:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0