Hemma än så länge

Spanienvarmt här också.
 Väskorna står nästan tomma i väntan på att bli packade. Nästan alltså. För säkerhets skull har jag lagt diskborstar och en osthyvel i en av väskorna, saker som är relativt okända i det land där B och jag kommer att vistas några månader snart.

Katten kommer inte att följa med. Han stannar här hemma hos F och J som ska bo i huset under tiden. Kanske kommer de också att få uppleva den mardrömslika väckningen på morgnarna, mycket tidigt på morgnarna när man vaknar av att någon med runda ögon tittar på dig intensivt, en ganska liten söt äldre kattherre, välvårdad med ungdomligt utseende. En kattunge!  ropar barnen som går förbi och katten slickar ett extra varv på pälsen stolt över sitt välbevarade yttre som vilken annan fåfäng äldre man som helst. Men, när denna katt öppnar munnen och börjar bräka ut sina kommandon tror man i ett yrvaket tillstånd att Maud Olofsson talar till dig och då är det bäst att gå upp.
Två jobbveckor kvar och sedan....

Kommentarer
Postat av: Ulrika Boström

Hej Anneli! och tack för en UUUNDERBAR blogg! Har fått många goda skratt genom dina härliga inlägg. När jag kom ner till liknelsen mellan herr katt och Maud Olofsson skrattade jag så högt att Ellen ängsligt ropade från sitt rum och undrade vad det var med mig (vilken påminner mig om att jag kanske borde gapskratta lite oftare...).



Jag kommer följa din resa med stort intresse! Du är en lysande skribent!



Kram från mig, Ulrika

2009-08-29 @ 12:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0